الثلاثاء، 3 يونيو 2008

كلام من القلب



السلام عليكم ورحمة الله

وأخيرا خلصت الامتحانات بس تعرفوا انا حزينه جدا
حزينه لانى هبعد عن زميلاتى المده دى كلها , هيوحشونى جدا جدا
واللى مزعلنى اكتر واكتر ان فيه اخوات لى هيسيبوا الكليه خالص
وانا حبيتهم جدا ومش قادره لحد دلوقتى اتخيل نفسى من غيرهم العام القادم
فأقول لكم زميلاتى وكما ترون انه كلام من القلب :
زميلاتى لقد احببتكم كثيرا , واقولها لكم ويشهد الله انى اقولها بكل صدق
زميلاتى اعلم ان منكن من ستقرأ كلماتى هذه , لذا اطلب منكن ان تسامحونى
ان كنت قد اخطأت فى حق احداكن يوما, او اسأت لاحداكن يوما.
فوالله ان كنت اخطأت او اسأت فهذا بدون قصد حبيبات قلبى
فأنا لا احمل لكم فى قلبى الا كل خير وحب.
زميلاتى استحلفكم بالله ان تسامحوننى فلعلها تكون المرة الاخيره اللتى اراكم
فيها.
فان كانت الاخيره فأود ان اترككم بذكرى طيبه تتذكروننى بها.
وان كتب الله لنا اللقاء فى عامنا القادم فأود ان نبدأه بنفوس صافيه.
فأستحلفكم بالله سامحونى , ولا اريدها مجرد كلمه بل اريدها من قلوبكم.
زميلاتى احبكن فى الله وما اجمل هذا الحب.
اما انتم اخواتى الذى بكى لفراقهم قلبى قبل عينى:
والله يا اخواتى لا اعرف ما اقول فمهما تكلمت لا استطيع ان اعبر عما بداخلى
أخواتى ما صعب هذه اللحظات اللتى رايت فيها اغلى دموع
اخواتى جمعتنا اجمل ايام وجمعنا فيها اجمل حب
لن انسى ابدا السوره التى اجتمعنا عليها وافترقنا عليها
اخواتى ان لم يكن مقدر لنا اللقاء فى الدنيا فأسال الله ان يكتب لنا اللقاء
يوم القيامه فى ظله يوم لا ظل الا ظله.
لن انساكن ابدا فسيظل قلبى وعقلى دائما يذكركم وساظل اعمل بنصائحكم
ووصاياكم .
واسال الله ان يعيننى انا ومن سيبقى معى على استكمال المسيره.
واخيرا اقول:
سيدوم حب يحويه القلب عن صدق ودين
سنظل نذكر بعضنا عبر السنين
وغدا نلتقى على سرر متقابلين
اخواتى وزميلاتىاستودعكن الله الذى لا تضيع عنده الودائع



هناك 16 تعليقًا:

rtrcbh يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اولا مبروك على انهائك الامتحانات

أما بخصوص أخواتك فى الدراسه لإان شاء الله تتواصلوا مع بعضكن فى الاجازة

والمدة بسيطه زيارات ونشاطات صيفية تجمعكم ان شاء الله

وما دام الحب فى الله بينكم سيبقى بأذن الله موصول وأن تباعت الاجساد فما زالت الارواح متعانقه فى عالم الوفاء

أسال الله أن يديم عليكم نعمة الحب فى الله

وفقكم الله اختنا الكريمه لما يحب ويرضاه

والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

غير معرف يقول...

انا مش عارفه اقولك ايه بس والله نفس هذا الشعور يراودنى رغم اننا لسه مخلصين امتحانات النهارده لكننا والله لا نريد تلك الاجازة التى ستبعدنا عن زملائنا كل هذه المده .....موضوع اكثر من رائع والله هتوحشينى وربنا ما يحرمنا من بعض ابدا ونشوف بعض على خير دايما يارب

نور جديد يقول...

السلام عليكم
اولا اهنئ نفسي اني التعليق الاول و خصوصا مع تدوينة زي دي
و الله يا هاجر يا حبيبتي المشاعر صادقة
و حسيت بها جدا تجاه اخواتك دول
بس تحسي سبحان الله كأن ربنا بيقول كله بيروح و بيجي الا انا الثابت الوحيد
و سبحان الله تحسي قد ايه نعمة الاخوة دي عظيمة
فعلا مبيحسش بها الا اللي بيفتقدها
ربنا يعزكم و يجمعكم على الخير دائما يا رب

ألم الجراح يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

الفراق
من منا لم يحزن لفراق احبابة
كلمة صعبة جدا
معناها

وشكلها
وحروفها

من منا لم تنسال من عينة دموع الفراق

ومن حبيب ابعده الفراق

ولكن

لابد من اللقاء
اما فى الدنيا
او فى الجنة


بارك الله لكى اختنا فى اخواتك
وفيك ايضا

مدونة رائعة

ارق تحياتى


الم الجراح

نور جديد يقول...

يا هاجر
التعليقات دي جات منين
انا لما دخلت كان زيرو
ايه ده مليش نصيب
اهئ اهئ

مشتاقه للجنه يقول...

اخى الفاضل د/اب ادم ويحيى

الله يبارك فى حضرتك
"وما دام الحب فى الله بينكم سيبقى بأذن الله موصول وأن تباعت الاجساد فما زالت الارواح متعانقه فى عالم الوفاء"
حقا اخى الفاضل
جزاكم الله خير الجزاء

مشتاقه للجنه يقول...

رنا حبيبتى
اخيرا عرفتى الحمد لله
يارب يارنا ميحرمنامن بعض ابدا يارب
نورتينى يا رنا والله

مشتاقه للجنه يقول...

الام الجراح
شكلى جيت على الجرح
جزاكم الله خيرا
شرفتم مدونتى
واتمنى تكرارها

مشتاقه للجنه يقول...

سلمى معلشى بقى يا حبيبتى
المره الجايه
فعلا نعمة الاخوهنعمه عظيمه
الحمد لله عليها
متعيطيش بقى

قلب أبيــض يقول...

بسم الله

السلام عليكم

دى 3 مرة اكتب تعليق .. ويحصل حاجة ..
ومينزلش
يارب دا ينزل بقى

*********8



الفراق
ما اصعبها من كلمة
وما اصعبه من موقف


ولكن

ندعوا الله ان يجمعك اختنا باخوتك دائما
وفى الاخرة
على سرر متقابلين


ارق تحياتى

قلب ابيض


ويااااااااااااارب ينزل

مشتاقه للجنه يقول...

اخى قلب ابيض
اهو الحمد لله نزل المره دى
جزاكم الله خيرا
وأؤمن على دعائكم واقو اللهم امين اللهم امين.

غير معرف يقول...

انا بشكرك اوى يااهاجر مش على على الكلام الحلو اللى انت كاتباه عن زمايلك بس وكمان عشان انتى فكرتينى بكلام انا كنت نسياه انا كنت ناسيه انى ممكن اموت فى اى لحظه وعامله فى حسابى انى هدخل العام القاده بدون اى تفكير فى لحظه انى ممكن اموت فيها ربنا يهدينى وبطلب من كل اللى يقر ا التعليق ده يدعيلى ونفسى اعمل حاجه مفيده اوى بس مش عرفه ازاى

مشتاقه للجنه يقول...

اللهم اهدنا
حبيبتى ربنا يكرمك يارب
الحمد لله ان المعنى ده وصلك وسبحان الله
انه مكنش فى بالى انى اوصله
الحمد لله.
حبيبتى اسال الله العظيم رب العرش العظيم ان يرزقكى الهدايه والتقوى
ويجعلكى من اهل الفردوس اللهم امين.
اما بخصوص مش لاقيه حاجه تعمليها
فده ان شاء الله هتناقش معاكى فيه على الايميل.
اكرمكى الله ورزقكى هداه

""""" يقول...

اولا مبروك الاجازه

وان شاء الله ممكن انتى واصحابك تفضلوا اصحاب وعلى اتصال ببعض حتى فى الاجازه

ربنا يديم المحبه بينكم

فكرتينى باخر يوم ليا فى الجامعه
انا اتخرجت من سنتين
اخر يوم من كتر زعلى بصراحه خلصت اخر امتحان ليا وسافرت
سافرت من غير ما اسلم على حد
كتير لامونى فى التليفون انى مشيت من غير ما اسلم عليهم
بس لاقيتهم كلهم بيسلموا على بعض ويعيطوا
وانا مبحبش اعيط
وكنت واثقه انى مش هقدر امسك نفسى
ففضلت امشى من غير ما اسلم على حد
مقدرش اسلم على حد وانا عارفه انها اخر مره هشوفه فيها
كل واحد كان من بلد وكل اللى كان بيجمعنا الدراسه وخلصت
ورجعنا كل واحد على بلده
فضلنا على اتصال بالتليفون فتره وبعدين الدنيا اخدت كل واحد فينا لحياته

بالتوفيق ليكم جميعا

مشتاقه للجنه يقول...

اختى امل نورتينى
والله انا من دلوقتى وانا شايله هم اخر سنه دى
انا لسه فى تانيه يعنى لسه ليه سنتين
وبفكر اخر يوم هيبقى عامل ازاى
والله احيانا بعيط.
يلاالحمد لله هى الدنيا كده لقاء وفراق
شرفت بزيارتك واتمنى تكرارها
جزاكى الله كل خير

SaMe7enY يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اختى فى الله مشتاقه للجنه

ربنا يعزك ويبارك فيكى ويسعدك فى الدنيا وتنالى رضا الله ورسوله ويكون ليكى الحظ فى نصرة الحبيب المصطفى محمد بن عبدالله (صلى الله عليه وسلم ) صلى عليه
ربنا يعزك والله فرحت لما لقيت مدونتك بالشكل الجميل ده
مدونتى عاملها لسها ما فيش يومين
وناوى ان شاء الله انها تكون افاده
لكل الى هيدخل عليها بأذن الله
http://same7eny.blogspot.com/
.
انا حالا فى الصف الثالث الثانوى
وبمتحن اليومين دول فدخولى على النت
معدوم خالص ., هانت والحمد لله
بالله عليكى تدعيلى يا مشتاقه
.
وربنا يسمعك كل خير عنك فى الامتحانات